Elk begin is makkelijker.
Berlijn, 1979. Een stad vol veranderingen, creatieve persoonlijkheden en muzikale experimenten tussen new wave, punk en elektronica. Wat in de rest van de wereld vanzelfsprekend leek, werd hier in twijfel getrokken. Zo ook de overtuiging dat hifi moeilijk, duur en ingewikkeld is. Onze luidsprekerbouwpakketten daarentegen maakten goed geluid eenvoudig en betaalbaar.
Een nieuw idee. Teufel was geboren.
De beste sound in één klik
Lang voordat de meesten ooit van het internet hadden gehoord, kwam in 1985 al de eerste bestelling via e-mail bij ons binnen. Ook vandaag de dag biedt online shoppen veel voordelen. Test je nieuwe speakers rustig thuis, in je eigen ruimte en met je eigen muziek.
De luidruchtige, oude tijd
Niet iedereen heeft de tijd én het geduld om bouwpakketten in elkaar te zetten. Daarom bieden we vanaf 1990 ook kant-en-klare luidsprekers aan. En wat voor luidsprekers! Met de M 200 en M 300 tonen we indrukwekkend onze expertise op het gebied van klassieke stereospeakers.
Groooaaarrr!
Zo levensecht klonk een Tyrannosaurus nog nooit. In 1996 introduceerden we in Duitsland het eerste thuisbioscoopsysteem met de prestigieuze THX-licentie: de Teufel Theater 8. Vandaag is Teufel de onbetwiste nummer één in Europa voor THX-thuisbioscoopsystemen.
Jij kiest, jij bestelt
Onze webshop was een van de eersten in heel Duitsland. Door direct te verkopen, bieden we je nog meer voordelen: een ongeëvenaarde prijs-kwaliteitverhouding en rechtstreeks contact met ons. Jouw feedback nemen we mee in onze verbeteringen en updates. En wist je dat ons acht weken retourrecht toen al van kracht was?
Laat de games beginnen
Wat telt voor stereo- en thuisbioscoopgeluid, geldt ook voor gaming: met de krachtige en nauwkeurige sound van je Teufel gamingspeakers ben je volledig ondergedompeld in de actie. Maak kennis met CONCEPT E Magnum en CONCEPT C.
Tot over je oren verliefd
Met de MASSIVE brachten we voor het eerst ons legendarische Berlijnse geluid naar een koptelefoon. Vandaag de dag vind je meer dan 20 verschillende koptelefoonmodellen in onze webshop. Ze zijn smart, klein of groot en inmiddels populair in heel Europa.
Ook je luidsprekers gaan online
Je wifi wordt muzikaal. Dankzij de nieuwe Raumfeld technologie stream je nu lossless muziek naar meerdere speakers. Met de Raumfeld app en luidsprekers brengen we ons geluid voor het eerst naar Nederland, Polen en Frankrijk.
Omdat jij belangrijk voor ons bent
Op de locatie van de legendarische club Linientreu, waar David Bowie ooit goed feestte, openden we in 2014 onze eerste winkel in Bikini Berlin. Op meer dan 800 m² ervaar je in onze luisterruimtes en demo-bioscopen de wereld van Teufel zoals nooit tevoren. En dat is nog maar het begin – binnenkort vind je onze winkels ook in Leipzig, Stuttgart, Essen, Keulen en Wenen.
De geboorte van een icoon
Je wilde hem, je hebt hem gekregen: de grootste bluetooth-speaker ter wereld. Met de ROCKSTER zetten we een nieuwe standaard in mobiele bluetooth-sound. Omdat je zo van deze luidspreker houdt, introduceren we nu een complete ROCKSTER serie.
Dynamore® Nú gaat het los
Met onze in Berlijn ontwikkelde Dynamore® technologie maken we van kleine bluetooth speakers krachtige hifi-systemen. Maar daar stopt het niet: we integreren ook geavanceerde technologieën zoals Dolby Atmos, Bluetooth aptX™ HD en adaptief ANC in onze producten.
Meer dan alleen maar sound
Heb je een grote zaal nodig voor live-sound? Met de POWER HIFI haal je elk concert naar je huis en verras je je fans als dj. Extreem luid, extreem krachtig. Bovendien bereiken onze eerste volledig draadloze in-ears, de AIRY TRUE WIRELESS, de status van bestseller.
Alles wat goede sound maakt.
We hebben zorgvuldig geselecteerde AV-receivers, versterkers, projectoren, microfoons en meer in onze webshop opgenomen. Zo kan je sound op alle niveaus kunt ervaren. Met één klik bestel je je complete thuisbioscoop.
Altijd nieuwe wegen.
Zelfs na 45 jaar blijven we trouw aan deze filosofie. Ontdek onze nieuwste innovaties, zoals de REAL BLUE PRO met Mimi technologie en de ROCKSTER AIR 2. Met zes winkels in Duitsland, een sterke online aanwezigheid in heel Europa en onze spannende lancering in de VS met de Fender x Teufel producten, zetten we voortdurend nieuwe stappen.
Voor ons is de Teufel story geen nostalgische terugblik, maar het intro van onze komende hits. Met een passie voor goed geluid ontwikkelen en ontwerpen we nieuwe, uitzonderlijke producten en verbeteren we onze klassiekers. En dat allemaal in het hart van Berlijn.
Beste sound voor de beste prijs
Wat directe verkoop voor jou betekent? Je koopt bij Teufel zelf. Er komt geen winkel of tussenhandelaaraan te pas.
Je spreekt direct met ons
Niemand kent onze producten zo goed als wij. Daarom bestaat onze klantenservice uitsluitend uit Teufel collega's.
Onze shop is een van de besten
Shop snel en secure online. Of vraag advies in een van onze winkels en ervaar het Teufel geluid live in een van onze luisterruimtes.
8 weken retourrecht
Omdat elke ruimte anders klinkt, krijg je van ons 8 weken de tijd om alles thuis uitgebreid te testen.
Je hebt invloed op onze producten
Het directe contact met jou inspireert ons en levert ideeën op voor de ontwikkeling van nieuwe speakers en waardevolle verbeterpunten voor bestaande producten.
Tot 12 jaar garantie
Teufel staat voor kwaliteit. Daarom krijg je tot 12 jaar garantie op alle passieve speakers.
Gratis retourneren
Ben je van gedachten veranderd? Geen probleem! Laat het onze klantenservice weten en we komen je bestelling gratis ophalen.
Als middenstandsbedrijf met meer dan 320 werknemers zijn we ons bewust van onze sociale verantwoordelijkheid. We zetten ons actief in voor sociale interactie, een diverse werkcultuur en een zorgvuldig gebruik van natuurlijke hulpbronnen. Welk onderwerp het ook betreft, we nemen onze acties regelmatig onder de loep en bekijken hoe we als bedrijf nog beter kunnen presteren op dit gebied.
Goede sound maakt het leven beter, dus mag hij het milieu niet belasten.
Een speciaal hiervoor opgericht team, waarin internationale Teufel collega's over alle afdelingen en hierarchieën heen betrokken zijn, houdt zich bezig met de vraag hoe we als bedrijf duurzamer kunnen handelen.
Dit gebeurt op vrijwillige basis, wat het project een bijzondere energie geeft. In regelmatige afstanden worden ideeën voor een milieuvriendelijker beheer ontwikkeld, gepresenteerd aan het management en vervolgens voeren de teamleden de projecten zelfstandig uit. Welke projecten tot nu toe met succes zijn omgezet, kun je hier lezen - en dit is slechts het begin.
Duurzaamheid staat bij ons hoog in het vaandel, zodat je lang plezier beleeft aan je Teufel.
Materiaal zoals synthetisch leder of robuuste, stootvaste kunststof garanderen een hoge kwaliteit en een lange levensduur.
Veel speakers belanden bij het afval omdat de omlijsting – de rubberen rand rondom de conus – na jaren poreus is geworden. Bij ons zorgt het zeer flexibele rubber ervoor dat goed geluid aanzienlijk langer meegaat.
We zijn er de afgelopen jaren in geslaagd om ons toch al lage retourenpercentage met ongeveer een derde te verlagen. Dit bespaart energie en grondstoffen.
De Teufel familie ist kleurrijk, open en divers. Dat zorgt voor nieuwe impulsen en is de basis voor ons creatieve werk. We delen de passie voor goede sound en de moed om conventies in twijfel te trekken, om dingen positief ten goede te veranderen.
De leden van de Teufel familie komen uit 17 landen.
De leeftijd ligt tussen 20 en 60 jaar - dit zorgt voor spannende synergieën.
Van wie je houdt, speelt voor ons geen rol, we zijn alleen geïnteresseerd in je passie voor goed geluid
Zonder sterke individuen is er geen sterke community.
We hebben allemaal verschillende behoeften om goed werk te kunnen leveren. Daarom wordt elke medewerker bij Teufel individueel ondersteund.
We willen graag iets terugdoen.
Als bedrijf nemen we niet alleen verantwoordelijkheid voor onze medewerkers, maar proberen we ook een bijdrage te leveren aan de maatschappij waarin we leven..
Sascha Mallah (Chief Executive Officer)
Sascha is sinds augustus 2016 directeur bij Lautsprecher Teufel. Daarvoor werkte hij sinds april 2013 bij het bedrijf als hoofd verkoop en marketing. Meer
In deze periode heeft hij de verkoop- en marketingafdeling succesvol uitgebouwd en een beslissende bijdrage geleverd aan de merkontwikkeling van Teufel.
Met de Berlijnse flagshipstore creëerde hij het eerste echte contactpunt voor de fans en klanten van het bedrijf. Sascha brengt een jarenlange ervaring op het gebied van sales & marketing en hifi mee naar Lautsprecher Teufel vanuit zijn vorige functies, waaronder die van Directeur voor het Verenigd Koninkrijk en Ierland bij Harman. Sluiten
Orsolya Zimanyi (Chief Financial Officer)
Orsolya is sinds 2024 Chief Financial Officer bij Lautsprecher Teufel GmbH en staat zodanig aan het hoofd van de afdelingen Finance, Accounting en Controlling. Meer
Ze begon haar carrière bij een Big4-bedrijf waar Orsolya waardevolle ervaring opdeed in audits, fusies en overnames en IPO-gerelateerde projecten.
Na 6 jaar in consulting stapte ze over naar het bedrijfsleven en ondersteunde ze verschillende Berlijnse bedrijven in de reclame- en e-commercebranche als CFO. Sluiten
Rob Peters (Chief Revenue Officer)
In september 2016 nam Rob de algehele verantwoordelijkheid voor de afdeling Sales en Marketing over als directeur. Meer
Zijn verantwoordelijkheidsgebied omvat daarmee ook de gebieden web-IT, klantenservice en de retailactiviteiten van Teufel. Daarvoor was Rob verantwoordelijk voor Online Marketing. Sinds 2011 heeft hij een grote rol gespeeld in de snelle groei en het succes van Lautsprecher Teufel. Sluiten
Simon Schießl (Chief Technical Innovation Officer)
Simon Schießl kwam in 2008 bij Lautsprecher Teufel en was 8 jaar lang met groot succes verantwoordelijk voor de afdeling Electronics. Meer
In september 2016 nam Simon ook de gebieden Innovation Management, Pre-Development, Development & Design over en trad hij toe tot het managementteam. Sluiten
Carsten Lentz (Chief Supply Chain Officer)
Carsten Lentz werkt sinds 2013 bij Teufel en was verantwoordelijk voor de afdeling Kwaliteit. In 2016 kwamen daar de gebieden inkoop, inkoop, logistiek en facility management bij. Meer
Carsten heeft ongeveer 20 jaar ervaring in de bedrijfswereld, die hij opdeed bij bedrijven als Freecom, Mitsubishi en Deutsche Post. Sluiten
Dr. Marcus Lindemann (Chief Information Officer)
Marcus Lindemann werkt sinds 2011 bij Teufel en maakt sinds 2020 deel uit van het managementteam. Meer
Als industrieel ingenieur is hij verantwoordelijk voor Corporate IT en Fulfilment. Eerder was hij als hoofd Corporate IT verantwoordelijk voor de uitbreiding en professionalisering van de IT-gebieden infrastructuur, operations en security en voor de aansturing en verdere ontwikkeling van het ERP-systeem in een directe rapportagelijn naar de directie en stuurde hij de ontwikkeling van de divisie Data Engineering aan. Sluiten
Ik ga ermee akkoord dat Teufel mij de nieuwsbrief met deze diensten toestuurt:
Ik ga er ook mee akkoord dat Teufel mijn gegevens (bijv. - indien beschikbaar - titel, voornaam, achternaam, plaats) aan derden (bijv. Google, Dynamic Yield) doorgeeft en gegevens uit andere bronnen met deze gegevens koppelt ten behoeve van gebruiksanalyses en gepersonaliseerde targeting of reclame. Het koppelen van mijn gegevens met andere gegevens vindt alleen plaats binnen het wettelijk toegestane kader en kan vereisen dat ik elders (bijv. in de “gegevensinstellingen” op onze websites) toestemming heb gegeven voor het koppelen van gegevens.
De gegevensverwerking is gebaseerd op mijn toestemming in overeenstemming met art. 6 lid 1 letter a GDPR. Ik kan mijn toestemming te allen tijde intrekken met werking voor de toekomst: direct in de nieuwsbrief of per e-mail naar unsubscribe@teufelaudio.nl. Het intrekken van de toestemming heeft geen invloed op de rechtmatigheid van de verwerking die tot op dat moment is uitgevoerd. Ik kan de koppeling met trackinggegevens voorkomen door de betreffende categorieën in de “Gegevensinstellingen” te deactiveren.
Meer informatie over gegevensverwerking en je rechten vind je in het privacybeleid van Teufel op privacybeleid